REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI – SZKOLEŃ ONLINE

§ 1. Informacje ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady dostępu i korzystania z kursów online opracowanych przez Szkołę Genetyki Molekularnej Fundacji Instytutu Matki i Dziecka (SGM FIMID).
  2. Regulaminowi podlega każdy, kto korzysta z kursu online będąc Użytkownikiem zarejestrowanym korzystającym z dostępu płatnego.
  3. Niniejszy Regulamin został utworzony na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344) i jest udostępniany Użytkownikom na stronie https://zgm.imid.med.pl/kursy/ w formie, która umożliwia zapoznanie się z jego treścią, jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
  4. Niniejszy Regulamin stanowi zasady zawierania umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem formularza rejestracyjnego.
  5. Koszty ponoszone przez Użytkownika są związane z nabywaniem Usług i prawa korzystania z nich wyłącznie na własny użytek.
  6. Korzystając ze strony oraz logując się na platformę szkoleniową Microsoft Teams z wykorzystaniem linku przesłanego drogą mailową przez SGM FIMID Użytkownik akceptuje zasady Regulaminu.
  7. Formularz internetowy dostępny pod adresem https://zgm.imid.med.pl/kursy/ za pośrednictwem którego Użytkownik może dokonać rejestracji.
  8. Rejestracja na kurs jest równoznaczna z deklaracją wniesienia opłaty za kurs zgodnie z cennikiem podanym na stronie https://zgm.imid.med.pl/kursy/

§ 2. Definicje

  1. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, Regulamin został utworzony zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344).
  2. Organizator – Szkoła Genetyki Molekularnej Fundacji Instytutu Matki i Dziecka (SGM FIMID).
  3. Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. Rejestracja na kurs – oświadczenie woli Użytkownika określające jednoznacznie rodzaj wybranego przez niego kursu, zmierzające bezpośrednio do jego zakupu.

§ 3. Wymagania techniczne

  1. Przed przystąpieniem do kursu Użytkownik powinien sprawdzić, czy ma dostęp do platformy szkoleniowej Microsoft Teams.
  2. Zalecane jest zaopatrzenie się przez Użytkownika w mikrofon i kamerę na czas trwania kursu.

§ 4. Rejestracja na kurs

  1. Wszystkie ceny podane na stronie https://zgm.imid.med.pl/kursy/ są cenami brutto podanymi w złotych polskich.
  2. Rejestracja jest  przyjmowana przez stronę internetową.
  3. Rejestracja jest skuteczna, jeśli:

Użytkownik prawidłowo wypełni formularz rejestracyjny i prawidłowo poda dane do wystawienia noty księgowej oraz numer telefonu i adres e-mail oraz dokona weryfikacji rejestracji poprzez odpowiedź na mail zwrotny otrzymany po wypełnieniu formularza.  

  • W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Organizator skontaktuje się z Użytkownikiem. Jeśli kontakt z Użytkownikiem nie będzie możliwy, Organizator ma prawo do anulowania rejestracji.
  • Użytkownik w procesie składania zamówienia otrzyma notę księgową, która może zostać przesłana drogą elektroniczną na wskazany adres e-mail w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych. Wniesienie przez Użytkownika opłaty za kurs jest równoznaczne z wyrażeniem przez niego zgody na przesłanie noty księgowej drogą elektroniczną.
  • Użytkownik będący osobą fizyczną ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe przekazane podczas procesu rejestracji, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
  • Po złożeniu przez Użytkownika skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź e-mail potwierdzającą przesłanie formularza rejestracji.
  • Warunkiem udziału w kursie jest wniesienie całości opłaty za dany kurs na poniższe konto:

FUNDACJA INSTYTUTU MATKI I DZIECKA
ul. KASPRZAKA 17A, 01-211 WARSZAWA
numer konta: 25 2490 0005 0000 4600 4046 4108
TYTUŁ: NAZWA KURSU I IMIĘ I NAZWISKO/NAZWA UŻYTKOWNIKA

  • Potwierdzeniem wpłaty jest wyłącznie nota księgowa.
  • Potwierdzenie udziału w kursie zostanie do Użytkownika przesłane po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty na adres e-mail: szkola.genetyki@imid.med.pl lub po otrzymaniu przelewu na wskazany numer konta 49 2490 0005 0000 4530 7952 1449. Dane osobowe będą przechowywane zgodnie z klauzulą o ochronie danych osobowych stanowiącą załącznik 1 niniejszego Regulaminu.
  • W przypadku kursów z ograniczoną liczbą Użytkowników, o przyjęciu na kurs decyduje data rejestracji.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do anulowania rejestracji Użytkownika w przypadku nieotrzymania przelewu/potwierdzenia przelewu w przeciągu 3 dni od daty rejestracji na kurs.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu kursu. W takim przypadku Użytkownicy zostaną powiadomieni drogą mailową o zmianie terminu kursu.
  • Dane dotyczące rejestracji na platformie szkoleniowej Microsoft Teams w celu uczestnictwa w kursie online zostaną przesłane do Użytkownika drogą mailową po otrzymaniu przez Organizatora potwierdzenia przelewu lub po zaksięgowaniu przelewu.
  • Użytkownik nie udostępnia linku przesłanego przez Organizatora innym podmiotom.

§ 5. Warunki rezygnacji z kursu

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu mają zastosowanie tylko do umów zawieranych z Konsumentami.
  2. Zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument w terminie 14 dni od zawarcia Umowy dysponuje prawem do odstąpienia od tej umowy bez podania przyczyny. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć w dowolnej formie zgodnej z regulacjami ww. ustawy.
  3. Konsumentowi zgodnie z art. 38 pkt. 13 ustawy, o której mowa w ust. 2, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Organizatora  o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. wysyłając pismo pocztą elektroniczną na adres e-mail: szkola.genetyki@imid.med.pl).

§ 6. Certyfikaty

  1. Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu zostanie przesłany drogą mailową na adres wskazany przez Użytkownika podczas rejestracji.
  2. Warunkiem otrzymania certyfikatu jest udział w kursie potwierdzony logowaniem przez co najmniej 75% faktycznego czasu trwania kursu oraz wypełnienie testu końcowego z wynikiem >51%.
  3. Punkty edukacyjne przyznawane są za udział w danym kursie zgodnie z opisem kursu na stronie https://zgm.imid.med.pl/kursy/.

§ 7. Wymogi bezpieczeństwa

  1. Przed rozpoczęciem kursu:
  2. Użytkownik zapoznaje się z ogólnymi warunkami użytkowania lub polityką prywatności programu Teams,
  3. Użytkownik używa oficjalnej strony aplikacji do jej zainstalowania na komputerze lub oficjalnego sklepu,
  4. Użytkownik upewnia się, że osoby postronne nie mają dostępu do ekranu, na którym będzie wyświetlany kurs,
  5. Użytkownik upewnia się, że aplikacja dysponuje niezbędnymi środkami bezpieczeństwa, takimi jak szyfrowanie,
  6. Użytkownik korzysta z aplikacji webowych, a nie desktopowych,
  7. sieć Wi-Fi wykorzystywana przez Użytkownika jest zabezpieczona silnym hasłem,
  8. Użytkownik przeskanuje program Teams systemem antywirusowym lub antymalware’owym.
  •  W trakcie kursu:
  • Użytkownik będący osobą fizyczną ogranicza ilość podawanych danych osobowych do niezbędnego minimum,
  • Użytkownik używa innego hasła niż podawane w innych usługach,
  • Użytkownik nie udostępnia linku przesłanego przez Organizatora innym podmiotom.

Załącznik 1

Klauzula Informacyjna RODO

Dla Konsumentów kursów Szkoły Genetyki Medycznej

Szanowni Państwo,

Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku (dalej RODO) informuję, iż:

Administratorem danych osobowych jest Fundacja Instytutu Matki i Dziecka z siedzibą
w Warszawie, ul. Kasprzaka 17a, 01-211 Warszawa, z którym można się skontaktować telefonicznie pod nr 22 327 74 26, poprzez adres poczty elektronicznej fundacja@fundacja.imid.med.pl lub przekazując korespondencję na ww. adres.

Cel i podstawa przetwarzania

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:

  1. realizacji usługi kursu – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy;
  2. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku
    z otrzymaniem płatności, wystawieniem noty księgowej – zgodnie z przepisami prawa rachunkowego, podatkowego oraz w celu realizacji obowiązków archiwizacyjnych – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 ust. c) RODO – obowiązek prawny;

Odbiorcy danych osobowych

Dane będą udostępnianie podmiotom świadczącym usługi utrzymania systemu informatycznego i hostingu, dostawcom usług poczty elektronicznej, usług związanych obsługą szkolenia, operatorowi płatności. Dane mogą zostać udostępnione podmiotom lub organom, którym Administrator jest zobowiązany lub uprawniony udostępnić dane na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe przetwarzane w związku z udziałem w kursie będą przetwarzane przez okres przechowywania dokumentacji finansowo-księgowej kursu przez Fundację Instytutu Matki
i Dziecka.

Mają Państwo poniższe prawa:

  1. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych – w przypadkach i na zasadach określonych w przepisach RODO.
  2. Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Państwu jako Osobie, której dane dotyczą, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00.

Państwa dane osobowe mogą zostać udostępnione do państwa trzeciego do dostawcy usług związanych z firmą Microsoft (np. Outlook, Teams, oraz rozwiązań chmurowych). Administrator informuje, że transferowane dane przez wskazaną firmę trafiają do USA w oparciu o Ramy ochrony danych UE-USA w stosunku, do którego Komisja Europejska wydała decyzję o odpowiednim stopniu ochrony danych. Wskazany podmiot znajduje się na opublikowanej liście https://www.dataprivacyframework.gov/list co stanowi o bezpiecznym ze względu na dane osobowe transferze. Więcej informacji na ten temat można uzyskać pod linkiem https://privacy.microsoft.com/pl-pl/faq .

Informacja o wymogu podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zapisu
i uczestnictwa w szkoleniu. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w postaci profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1